Aamukahvitilaisuudet

Aamukahvi-tilaisuudet

AAMUKAHVITILAISUUDET

Yhdistys järjestää aamukahvitilaisuuden tiistaina 5.12.2023 klo 9 (aamukahvia tarjolla klo 8.30 alkaen) Pasilassa osoitteessa Ratapihantie 9 (1 krs. Auditorio).

Yhdenvertaisuusvaltuutetun toimivaltaa on 1.6.2023 laajennettu kattamaan yhdenvertaisuuslain valvonta myös työelämässä. Yhdenvertaisuusvaltuutetun erityisasiantuntija Jussi Aaltonen alustaa tilaisuudessa siitä, mitä tämä käytännössä tarkoittaa esimerkiksi silloin, kun työpaikalla syntyy yksittäinen syrjintäepäily.

Useissa Euroopan maissa on viime aikoina käyty paljon keskustelua uskonnollisten tunnusmerkkien käyttämisestä työpaikoilla. Erityisen kiivasta keskustelua on käyty siitä, onko työnantajalla oikeus asettaa työntekijöilleen tähän liittyviä rajoituksia työtehtävien hoidon yhteydessä. On syytä olettaa, että tähän liittyvä keskustelu lisääntyy tulevina vuosina myös Suomessa. Unionin tuomioistuin on viime vuosien aikana käsitellyt useassa tapauksessa työelämän syrjintädirektiivissä tarkoitetun uskontoon tai vakaumukseen perustuvan syrjinnän kiellon näkökulmasta tilannetta, jossa työnantaja on kieltänyt islaminuskoisilta naistyöntekijöiltä islamilaisen huivin käytön työpaikalla. Tilaisuudessa käydään läpi tätä oikeuskäytäntöä.

Voit ilmoittautua tilaisuuteen tästä linkistä. Ilmoittautuminen päättyy 27.11.2023  Huomioittehan, että ilmoittautuminen on sitova – pyydämme ilmoittamaan (nana.karanen@dittmar.fi), mikäli et pääsekään osallistumaan tilaisuuteen.

Jäseneksi voit liittyä lähettämällä sähköpostin

tyooikeudellinenyhdistys(at)gmail.com